Vége, mára teljesen elérhetetlen lett a freeblog-os blogom, a szolgáltató valószínüleg végleg lehúzta a rolót, így az oda linkelő képeim innen is eltűntek. Szerencsére nem voltam rest, és míg működött a régi blog, készítettem róla egy teljes mentést egy erre szakosodott programmal, így nem veszett kárba semmi. Egy probléma van, hogy az összes bejegyzést egyenként kell ide bemásolnom, így ezzel egy pár hétig még el leszek foglalva, de legalább minden vissza lesz állítva.
V43 gumirugó/kígyózásgátló
A szombati börzén került beszerzésre egy garnitúra gumirugó/kígyózásgátló is Alberttől. Nagyon szépen kidolgozott filigrán darabok, és ami plusz pont, színre vannak fújva, így nem kell főkeretet festeni, hogy passzoljon a mozdonyhoz.
Kétféle verzióban kaphatóak, világos, és sötét főkerethez, én a sötétet vettem, a 1125-ös gépemhez. Felszerelés előtt el kell távolítani a kasztniról a ráöntött forgóváz-szekrény kapcsolat imitációkat, hogy fel tudjuk szerelni a kiegészítőt. Az eltávolításhoz én a Dremel marófejet hazsnáltam, de bátrabbak/biztos kézzel rendelkezők szikével is próbálkozhatnak. Nagyon óvatosan kell végezni a műveletet, nehogy megsértsük a mozdony többi részét.
a régi forgóváz-szekrény kapcsolatok eltávolítva
Nekem 15 perces munka volt a 4 bütyők eltávolítása, utána pedig pillanatragasztóval rögzítettem az gumirugókat. Száradás után óvatosan kell visszahelyezni a kasztnit (nehogy lepotyogjon a nemrég felrakott cucc), és már kész is vagyunk.
PFT szerelvény
Régóta gondolkozom egy jópofa kis PFT-s szerelvény összeállításán, és mivel a kisszériás gyártóknál fel-fel bukkannak zöld vagonok, most bele is vágtam a gyűjtésükbe. Ugye volt egy zöld tartálykocsim a Piko jóvoltából, és most érkezett mellé egy műhelykocsi is Albert repertoárjából. Besoroztam egy Ks pőrét is a szerelvénybe, amit a 019-es NoHAB után akasztottam.
Még egy kicsit rövid, de hamarosan bővülni fog még a pályások vonata.