Vonatbemutató – MÁV/PKP – EX336 „Báthory” 2007/2008 (4K UHD)

#terepasztal #modellvasút #EuroCity
Ebben a videóban bemutatom nektek az EX336 „Báthory” nemzetközi vonat 2007/2008-as menetrendi év szerinti összeállítását a terepasztalomon.

EX336 vonatösszeállítás – 2007: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=MAV&kategorie=G&cislo=336&nazev=Báthory&rok=2007

EC vonatok Magyarországon: http://gigant.chem.elte.hu/gigant_club/mav/EC_hu.html

Szerelvényösszeállítás:
ACME – MÁV-TRAKCIÓ – V63 012
NMJ – MÁV-START – Bcmz
ACME – MÁV-START – WLABmz
Roco – MÁV – WLAB
PIKO – PKP – Bcou
PIKO – PKP – B
PIKO – PKP – Bdu

Vonatbemutató – MÁV/ÖBB – EC41 “Lehár” 1991/1992

Ebben a videóban bemutatom nektek az EC41 „Lehár” nemzetközi vonat 1991/1992-es menetrendi év szerinti összeállítását a terepasztalomon.

EC41 vonatösszeállítás – 1991: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&kategorie=EC&cislo=41&nazev=Lehár&rok=1991

EC vonatok Magyarországon: http://gigant.chem.elte.hu/gigant_club/mav/EC_hu.html

Néhány kép az eredeti vonatról ÖBB 1146-al: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145365869&t=9121413 http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=145367885&t=9121413

És V43-al: https://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19910826-eu/19910902-913125.html

Modellbemutató: Piko PKP kocsik (110A/111A)

Rendhagyó lett ez a mai modellbemutató videó, lévén két Piko PKP kocsit veszek szemügyre benne (egy másodosztályú B kocsit és egy fekvőhelyes Bcou kocsit). A járművek azért egy kicsit hazai vonatkozásúak is, jártak a Helikon IC-ben a Báthory és Cracovia nemzetközi gyorsokban is

A terepasztalom – „Fenyvesvárad” antikolva

Összedobtam egy rövid videót a hétvégén történt antikolási munkákról. Az állomás környéke így nagyjából elnyerte végleges állapotát (legalábbis ami az antikolást illeti), most jöhetnek majd a kis kiegészítők a peronokra, az utasok és a végén a madzag a felsővezeték-tartókra: 

Vasoxid hadművelet

Elkezdtem a pálya öregbítését, hogy kevésbé legyen steril a vágányok környezete. A műveletet a már bevált módszerrel kezdtem el, Valejjo akril festéket fújtam a vágányokra és a környezetükre légecset segítségével. A festéket 2:1 arányban higítottam, így értem el a megfelelő hatást. Úgy vagyok vele, hogy inkább két három alkalommal átfújom, mintsem hogy elsőre túlságosan erős legyen a szín.

A váltóállító torony is megkapta az első adagot, itt még majd lesz dolgom, mert egy kis szárazecset, és átmosás kell majd még, hogy elnyerje a végső formáját.

A gázolajkút és környéke is finomodott a korábbi szárazecsetelt után most kapott némi ködölést a terep itt is.

A peronoknak is jobban néznek ki. A cél az, hogy az első két vágány majd jobb állapotú lesz (kevesebb rozsdát kaptak), míg a többi jobban meg lesz antikolva, ezzel próbálom modellezni azt az állapotot amit sok állomáson látni, hogy csak a 1-2 vágányt rostálnak, vagy kap friss ágyazatot, a többi ilyen lepusztultabb formában vegetálgat.

H0 terepasztal 16 – „Fenyvesvárad”

Egy kis 2000-es évek vége hangulat abból az átmeneti korszakból, amikor még vegyesen voltak már Trakciós és még MÁV feliratos gépek a vonatok elején. Ez a videó most kicsit tehervonat központú lett, de a végére becsempésztem egy IC-t ráadásul egy nem mindennapi WSPz kocsival.