Modellbemutató: MTB MÁV M63 001

vasútmodell #bemutató #máv

Ebben a videóban az MTB 2023-as formaújdonságát, a MÁV M63 001-es pályaszámú „Gyík” becenevű mozdonyának a H0 építési nagyságú modelljét mutatom be nektek. A bemutatott járművet a bemutató erejéig kölcsönbe kaptam.

Gyártó: MTB
Vasúttársaság: MÁV
Korszak: IV.
Pályaszám: M63 001
Honállomás: Szombathely
Cikkszám: MTB-M63-001

Felhasznált szakirodalom: Indóház Extra 2008 nyár – Az olajkirály


Nyilatkozat: a modell bemutató hobby céllal készült nem szponzorált tartalom.

Vasútmodell ritkaságok, különlegességek: QuaBLA MÁV V43 1146 és V43 1339

#máv #vasútmodell #mozdony

A videóban a Quabla MÁV V43 1146-os és V43 1339-es pályaszámú V. korszakos Modell & Hobby különkiadású egyedi kisszériás villanymozdonyait mutatom be nektek.

QuaBLA hírlevél a mozdonyokról: https://drive.google.com/file/d/1n86EDcMfgp6JByBa6lRaf7v6odn6JWEs/view?fbclid=IwAR3uqhIAundZRmrhuCxuLS5Mr2bidp6VyrOFJiz6DmePZlorVo3eNkgXG8c

A modelleket a bemutató erejéig kölcsönbe kaptam.

Az új Digitools NOHAB hang és Piko NOHAB hang összehasonlítása

Ebben a videóban a DigiTools új NOHAB hangját mutatom be nektek, és hasonlítom össze a PIKO NOHAB hangjával.

A régebbi 5-ös hangdekóderekre egyenlőre csak a gyártónál lehet feltölteni a hangot. A DigiProgrammer még nem támogatja a fájl mérete miatt az otthoni feltöltést.

Amit érdemes figyelembe venni, hogy az NMJ mozdonyoknál célszerű cserélni a gyári hangszórót, akár egy sima kis kocka + hangvödörre (ahogy én tettem), de hamarosan kapható lesz megfelelő hangvödör hozzájuk.

A DigiTools bemutatója a hanganyagukról: https://youtu.be/3krt7HqgU4o

Metropol EN vagonvilágítások

Volt egy kis időm, így elkezdtem beépíteni a Metropol EN kocsijaiba a világításokat. ACME vagonok, szóval nem egyszerű téma. A PKP 2. osztályba viszonylag könnyen bement egy HTech panel, csak két helyen kellett lecsípni az elválasztó-falakból (az ACME legendásan magasra készíti ezeket). A forgóvázból el lett távolítva a tárcsafék imitáció, és a gyári áramszedőlemezt is rendesen beállítottam, majd kétoldalú ragasztóval rögzítettem.

A PKP 2. osztályú ülőhelyes okozta a legkevesebb fejfájást

A fekvőhelyes kocsiba egy ESU panelt raktam, ez a kocsi is könnyen szétjött, itt nem kellett faragni sem.

A fekvőhelyes kocsiba viszonylag simán bele lehetett rakni a digitális világítást.
Tetszetős látvány a kidolgozott belső

Az igazi mumus a bautzeni háló volt. Itt volt minden is. A kocsi kasztnija több ponton pillanatragasztóval volt az alvázhoz rögzítve (gondolom, hogy ne álljon el annyira), a pengével történt kipattintás után sem akart engedni, összesen három helyre kellett gitárpengetőt tenni, mire nagynehezen lejött a kocsiszekrény.

A belső szépen meg van csinálva, még a zuhanyzóban lévő zuhanyfej is a helyén van (bár csak ennyi energiát fordítottak volna arra, hogy szépen fusson a kocsi). Mindenhol feliratok, tamponozott kilincsek, ágyak, festett függönyök. Pazar látvány.

Ott a zuhanyfej!
WC felirat, tamponozott kilincsek és apró feliratok mindenhol.
Ezt sem spórolta le a gyártó.
A belsőre nem lehet panasz. A futásra már annál inkább…

Egy ESU panel ment ide is, két helyen kétoldalú ragaccsal megfogatva szépen elfért.

A forgóváznál jött az újabb meglepi, a féktárcsa-imitációkat csak csípőfogóval lehetett eltávolítani, és egy tengely közben réz csapágyastól kipotyogott. Miután összelapátoltam, és visszaragasztottam a csapágyakat, ide is beraktam az áramszedőlemezeket, majd még kaptak a tengelyek némi kenőanyagot a nyikorgás elkerülésére.

Ezek csak csípőfogóval jöttek le, be volt mind ragasztva…

A végeredmény egész jó lett szerintem, de kb. 2x annyi idő egy ilyen ACME kocsit ellátni világítással mint egy bármilyen másikat.

A bautzeni háló kivilágítva.
Ez a három kocsi készült el most.