Végre eljött ez a nap is. Állíthatom, hogy modellező karrierem egyik csúcspontja volt tegnap, amikor végre kézbe vehettem a várva várt mozdonyt.
Délután ránéztem a M&H honlapjára, és mit láttam? Készleten! Gyorsan bepattantam a kocsiba, és átszáguldottam a városon. A boltban meglepetésemre nem volt nagy tömeg. A dobozból kivéve alaposan megnéztem a gépet, nincs-e rajta valami hiba, majd a próbapályán is ment egy kicsit. Minden rendben volt. Fizettem, és már siettem is haza, hogy autentikus környezetben (terepsztalon) is megszemléljem a hatlábút.
A kasztnit viszonylag könnyen le lehetett venni, a LED-ek már a nyák-on találhatóak, így nem kellett a csatlakozókkal bohóckodni, mint a TRAXX-nál. Eddig OK, viszont hol a dekóderaljzat? Hát persze, a panel alján! Négy csavar kicsavarása után némi bűvészkedés keretében sikerült beültetnem a helyére (ezt azért szebben is kivitelezhette volna a gyártó). DigiTools 2.1 v2 került bele, amivel alapbeállításon tökéletesen működik a gép. Kasztni vissza, pályára vele!
Első benyomás: nem hiszem el! Második: nagyon ott van! Hosszú percekig nézegettem a még önmagában álló gépet, majd bekapcsoltam az asztalt, és jöhetett a próba. Halkan, lágyan indul, és minimális gördülési zaj keretében jár. Futása egyenletes, nem szitál, nem kígyózik. Az ívekben sem látszik erőlködés, vagy szorulás. Egyetlen bibi volt, az íves Piko váltók állítóműve egy picit útba volt a pályakotrónak, ezért egy kicsit alakítottam az állítóművön egy marószerszám segítségével (egyébként a Traxx, és a Gützold szergej sem rajongott az elektromágnes dobozáért).
A használatiban az szerepel, hogy közelkapcsoló használata esetén minimum R450 a legkisebb ívsugár. Én ezt egy huszárvágással megoldottam, a Roco állítható magasságú kapcsolója segítségével (mint a Piko Teknők esetében), így gond nélkül elmegy még a Tillig halbikkal is a 422-es íveimen is.
A modell festése szép, tamponozása első osztályú, a feliratok stimmelnek. A szín tökéletesen el lett találva, árnyalatra egyezik a CAF kocsik, illetve a TRAXX, valamint a V43-al. A vezetőállás nemhogy ki van dolgozva, de még festést is kapott, természetesen az eredetinek megfelően. További extrák a visszapillantó-tükrök, amiket tetszés szerint lehet megfelelő pozicióba hajtani. A vonóhorog, és a vezetékek rendben vannak, minden a helyén. A forgóváz stimmel, több fényképpel összehasonlítottam, és nem találtam kivetni valót rajta, jó munkát végeztek a tervezők. A korlátok rézből vannak, festettek, nagyon filigrának, de mégis betonszilárdan ülnek a helyükön. Fotómaratott tetőszellőző, és rács a kürtök előtt, valamint fellépő, és egyéb nyalánkságok. Külön piros pont az áramszedő, a többi modellhez képest szinte hajszálvékony drótból készült, mégis nagyon precízen működik, és gond nélkül lehet használni a felsővezetékes pályámon. Egy mínuszt adnom kell viszont a klíma miatt, amiről hiányolom a légbeömlőket. Erre nem hiszem, hogy nem jutott idő.
2 hozzászólás “V63 012” bejegyzéshez
A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.
Örülök, hogy Neked ennyire tetszett, én decemberben vettem egyett és hatalmas csalódás volt. Egyszerüen gagyi.
A dekódert nem is értem, hogyan sikerült ennyire hülye helyre tenni, marógéppel kellet nekiesni, hogy bele tudjam tenni, ráadásul ahhoz hogy normálisan tudd szerelni, a vezetékeket le kellet forrasztani. Miért nem lehetet azokat egy oldalon bevezetni a panelra?
A motor nincs normálisan rögzítve, csak beszorítva, a forgóvázakat szinte lehetlen sérülés nélkül szétszedni, a csatlás mindig ferdén áll lefele.
Az ívekben ( a kicsit szűkebbekben is R=866mm) recseg ropog a hajtás.
Az áramszedője meg valami förmedvény olyan ronda. Egyszóval régen fogam ilyen vackot a kezembe, tisztára mintha valami Fuggert vagy Piko kacat lenne.
Maradok a Roco, Fleischmann Jagendorffer esetleg Trixx gépeknél. Ennyi pénzért ez átverés!
Érdekes, én faragás, és forrasztás nélkül bele tudtam rakni a dekódert. Gondolom kézügyesség, meg türelem kérdése (modellezésnél ezek elég hasznos képességek). Nem tudom, nálad milyen pályán üzemel a mozdony, de nekem R=421-es íveken recsegés nélkül fut (lásd a videót amit készítettem róla). Gondolom az R=866 az inkább az átmérő lenne (tehát R=433), mert modulok kivételével nem sokan engedhetik meg ilyen nagy sugár használatát otthoni terepasztalon.
U.i.: igazándiból csak azért nem töröltem ezt a rendkívül „objektív” hozzászólást, mert csak saját magad járatod le az ilyenekkel.